Wielu użytkowników leciwego Windowsa XP mimo zakończenia wsparcia technicznego przez Microsoft nadal korzysta z tego systemu operacyjnego. Według grudniowych badań jest to około 29% rynku desktopów. Wraz z zakończeniem wsparcia podnoszony jest temat bezpieczeństwa użytkowników korzystających z Windowsa XP. Podstawą jest zainstalowany program antywirusowy. Jednym z darmowych rozwiązań jest Microsoft Security Essentials. Niestety ostatnio wydana aktualizacja tego programu praktycznie uniemożliwia korzystanie z komputera. W wielu przypadkach komputer uruchamia się do okna logowania użytkownika, a jeśli uda nam się już zalogować to dalsza praca i tak jest nie możliwa.
Jak rozwiązać ten problem?
Należy zastosować się do poniższych wskazówek:
- Podczas uruchamiania komputera wciskamy na klawiaturze klawisz F5 lub F8 aż do chwili pojawienia się ekranu wyboru na którym wybieramy tryb awaryjny.
- Po załadowaniu systemu klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonie "Mój komputer" i wybieramy opcję "Zarządzaj". W nowo otwartym oknie klikamy kolejno "Usługi i aplikacje" i następnie "Usługi".
- Na liście wybieramy usługę o nazwie "Microsoft Antimalware Service" i po kliknięciu prawym przyciskiem myszy wybieramy opcję "Właściwości". W nowo otwartym oknie zmieniamy "Typ uruchomienia" na "Wyłączony" i zatwierdzamy przyciskiem "OK".
- Teraz wyłączamy komputer i uruchamiamy go w normalnym trybie.
- Następnie w "Panelu sterowania" wybieramy "Dodaj lub usuń programy" i odszukujemy pozycję "Microsoft Security Essentials" i klikamy usuń.
Należy teraz zainstalować jakieś alternatywne oprogramowanie np. darmowego antywirusa Avast.