Przeskocz do treści

Kwietniowa aktualizacja Windows XP uniemożliwia pracę

Wielu użytkowników leciwego Windowsa XP mimo zakończenia wsparcia technicznego przez Microsoft nadal korzysta z tego systemu operacyjnego. Według grudniowych badań jest to około 29%  rynku desktopów. Wraz z zakończeniem wsparcia podnoszony jest temat bezpieczeństwa użytkowników korzystających z Windowsa XP. Podstawą jest zainstalowany program antywirusowy. Jednym z darmowych rozwiązań jest Microsoft Security Essentials. Niestety ostatnio wydana aktualizacja tego programu praktycznie uniemożliwia korzystanie z komputera. W wielu przypadkach komputer uruchamia się do okna logowania użytkownika, a jeśli uda nam się już zalogować to dalsza praca i tak jest nie możliwa.

Microsoft Windows XP logo and wordmark

Jak rozwiązać ten problem?

Należy zastosować się do poniższych wskazówek:

  • Podczas uruchamiania komputera wciskamy na klawiaturze klawisz F5 lub F8 aż do chwili pojawienia się ekranu wyboru na którym wybieramy tryb awaryjny.
  • Po załadowaniu systemu klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonie "Mój komputer" i wybieramy opcję "Zarządzaj". W nowo otwartym oknie klikamy kolejno "Usługi i aplikacje" i następnie "Usługi".
  • Na liście wybieramy usługę o nazwie "Microsoft Antimalware Service" i po kliknięciu prawym przyciskiem myszy wybieramy opcję "Właściwości". W nowo otwartym oknie zmieniamy "Typ uruchomienia" na "Wyłączony" i zatwierdzamy przyciskiem "OK".

Microsoft Antimalware Service

  1. Teraz wyłączamy komputer i uruchamiamy go w normalnym trybie.
  2. Następnie w "Panelu sterowania" wybieramy "Dodaj lub usuń programy" i odszukujemy pozycję "Microsoft Security Essentials" i klikamy usuń.

Microsoft Security Essentials

Należy teraz zainstalować jakieś alternatywne oprogramowanie np. darmowego antywirusa Avast.